2025 m. gegužės 14 d. BTVMC Vabalninko skyriuje įvyko praktinė konferencija „Inovacijos ir dirbtinio intelekto sprendimai profesiniame mokyme“, subūrusi švietimo, aukštojo mokslo ir verslo atstovus bendrai diskusijai ir patirties dalijimuisi apie aktualiausias dirbtinio intelekto (DI) tendencijas profesiniame ugdyme.
Dr. Asta Martinionė, LTG Link Efektyvumo ir kokybės valdymo vadovė, konferencijoje skaitė pranešimą „DI įrankiai ir praktinės taikymo galimybės“, kuriame pristatė bazines dirbtinio intelekto žinias, praktinius pavyzdžius, socialinius ir etinius taikymo aspektus bei galimas grėsmes, kurios atsiranda naudojant DI verslo ir švietimo sektoriuose.
Vilda Aleknienė, Panevėžio regioninio karjeros centro karjeros konsultantė, pranešime „DI ir darbo rinkos pokyčiai“, supažindino dalyvius su ateities profesijų tendencijomis, Pasaulio ekonomikos forumo 2025 m. prognozėmis bei svarbiausiomis kompetencijomis, reikalingomis sėkmingai integracijai į besikeičiančią darbo rinką.
Prof. dr. Simona Ramanauskaitė iš VilniusTech universiteto kalbėjo tema „Į kompetencijas orientuotos studijos: kaip formalizuoti, analizuoti ir rekomenduoti“. Pranešime apžvelgta kompetencijų medžio idėja ir jo taikymo galimybės studijų programų analizėje, kas ypač svarbu kuriant lanksčias ir tikslias mokymo programas.
Dr. Vaidas Giedrimas, Panevėžio kolegijos Technologijos mokslų fakulteto docentas, savo pranešime „Dirbtinio intelekto įrankiai programuotojams: kaip robotai keičia kodavimo procesą?“ pristatė, kaip DI jau dabar transformuoja programuotojų kasdienybę, automatizuoja dalį užduočių ir padeda efektyvinti darbą.
Lijana Simsonienė, Šiaulių valstybinės kolegijos dėstytoja praktikė, nuotoliniu būdu skaitė pranešimą „Skaitmeninės technologijos socialiniame darbe“, kuriame akcentavo pažangių DI sprendimų, tokių kaip socialiniai robotai „Pepper“ ir „Nao“, bei pokalbių robotų vaidmenį socialinio darbo praktikoje.
Konferencijos metu buvo pristatytas ir stendinis pranešimas „Dirbtinio intelekto pritaikymas profesiniame mokyme mokant SUP mokinius“, parengtas Kupiškio technologijos ir verslo mokyklos komandos: profesinio mokymo skyriaus vedėjos Daivos Tumelionytės, profesijos mokytojų Tomos Šveikauskytės ir Gintarės Buitvydės, vyresniosios specialiosios pedagogės Lauros Velutienės bei direktoriaus pavaduotojos Raimondos Domžienės.
Pranešime buvo dalijamasi Erasmus+ mobilumo projektuose įgyta patirtimi, įžvalgomis ir pavyzdžiais, kaip įvairūs DI įrankiai gali būti sėkmingai taikomi dirbant su mokiniais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių.
Konferencijos dalyviai aktyviai įsitraukė į praktines veiklas, kurių metu galėjo patys išbandyti DI įrankius:
- Prof. dr. Simona Ramanauskaitė vedė praktinį užsiėmimą „DI modelių kūrimas be programavimo žinių. Orange Data Mining taikymas“ – dalyviai supažindinti su klasifikavimo ir klasterizavimo principais, galėjo patys modeliuoti pavyzdžius.
- Gražina Braknienė, Biržų švietimo pagalbos tarnybos metodininkė, organizavo praktikumą „Dirbtinis intelektas – mokytojo pagalbininkas“, kur pristatė įrankius (ChatGPT, Microsoft Designer, Napkin), palengvinančius pamokų planavimą ir skatinančius mokinių kūrybiškumą.
- Zita Janeliūkštytė, BTVMC Vabalninko skyriaus mokytoja metodininkė, vedė mokymus tema „Inovatyvių ir interaktyvių užduočių kūrimas su Canva ir EditAi“, supažindino su šablonais, įrankiais ir galimybėmis lengvai kurti ir dalintis užduotimis.
Ši konferencija – tai dar vienas žingsnis į pažangesnį, šiuolaikinius poreikius atliepiantį profesinį mokymą. DI integracija švietime jau nebe teorinė diskusija, o realūs sprendimai, kuriuos galime taikyti jau šiandien.
Profesijos mokytoja metodininkė Dalia Liaukevičienė