Pedagogų stažuotė Suomijoje

Pedagogų stažuotė Suomijoje

 

EU LOGOTIPAS      2014 m. rugsėjo 14-20 d. Suomijoje SATAEDU Satakunta Vocational Institute pagal VšĮ Vilniaus statybininkų rengimo centro organizuotą Leonardo da Vinci projektą Nr. LLP-LdV-VETPRO-2013-LT-0924 „Inovatyvūs sprendimai reintegruojant mokinius į profesinio rengimo sistemą“ stažavosi Biržų TVMC pedagogai direktoriaus pavaduotojas ugdymui Dainius Žukauskas, matematikos mokytojas Donatas Makrickas ir anglų kalbos mokytoja Ramunė Ašakienė.

      Kartu su kolegomis iš VšĮ Vilniaus statybininkų rengimo, Šiaulių profesinio rengimo ir Marijampolės profesinio rengimo centrų susipažino su Suomijoje taikomais būdais, metodais, kurie padeda į švietimo sistemą sugrąžinti iš jos "iškritusius" mokinius. Šiam tikslui įgyvendinti buvo parengta ir įvykdyta detali programa: "Apsilankymas SATAEDU Satakunta Vocational Institute", "Praktinis seminaras, mokymas: „Nelankančių mokyklą mokinių identifikavimo būdai“, “Praktinis seminaras Inovatyvūs, veiksmingi metodai, dirbant su mokiniais nelankančiais mokyklos“, "Seminaras-praktinis mokymas: „Šiuolaikinių informacinių technologijų taikymo galimybės mokymo procese, dirbant su nelankančiais mokyklą mokinių grupių dalyviais“ ir kt. Iš viso įvyko 11 seminarų, mokymų, praktinių darbų, taip pat 5 susitikimai mokyklose.

      Norėtųsi pasidalinti Suomijos švietimo sistemos ypatumais, kurie mums pasirodė svarbiausi, aktualiausi:

      Suomijos švietimo ir profesinio mokymo politika yra kryptinga, apgalvota, nuosekli. Vyriausybė įgyvendina profesinio mokymo įstaigų pertvarką: sujungiant profesinio mokymo įstaigas įsteigiami profesinio mokymo centrai, institutai.

      SATAEDU Satakunta Vocational Institute sudaro 7 skyriai, juose mokosi apie 3000 mokinių. Tenkinami individualūs mokinių poreikiai - mokiniai turi išsikėlę daug skirtingų tikslų, mokosi įvairiais būdais, gauna įvairią pagalbą. Svarbus bendruomeniškumo jausmas, bei visapusiškas sveikatos įvairiose mokymosi aplinkose užtikrinimas.

      Patrauklūs dalykai - mokinių klausymasis, įdomūs pedagoginiai sprendimai.

      Lanksčios studijų/mokymosi struktūros - individualūs mokinių pasirinkimai, alternatyvūs švietimo kanalai, pvz., seminarai jaunimui.

      Naujas mokytojo įvaizdis - auga mokytojo, kaip mentoriaus vaidmuo, bendradarbiaujama su tėvais, taikomos naujos mokymosi aplinkos (ypač praktinio mokymo darbo vietose bei organizuojant muges).

      Nacionalinė Suomijos švietimo taryba stiprina 2012-2015 SATAEDU vystymosi projekto užbaigimą" - SATAEDU dalyvauja 3-iuose projektuose, įskaitant projektus, kurie į partnerystę įtraukia kitus švietimo teikėjus. Temos: pvz., "Lankstūs pedagoginiai sprendimai", "Aktyvūs studentai sveikoje mokymosi aplinkoje".

      Vystymosi strategijoje ypač akcentuojamas bendradarbiavimas su verslu, kad verslininkai būtų įtraukiami į SATAEDU procesus.

      Vykdoma "Protingo ir lankstaus mokinio" programa, šios programos ypatumai, tikslai: stiprinti mokinių pažangumą, įtraukti modulius, susijusius su darbine veikla, parengti mokyti nepriklausomus modulius ir kt.

      Profesinis mokymas Suomijoje - prestižinis. Jį sėkmingai pabaigę asmenys gali pradėti darbinę veiklą, tęsti Politechnikos krypties arba Universitetines studijas.

      Mus lydėjo priimančios organizacijos SATAEDU Satakunta Vocational Institute atstovai. Buvo užmegzti ryšiai su aplankytomis ugdymo įstaigomis, pasikeista kontaktine informacija. Buvome apgyvendinti viešbutyje "Hotel Hiittenharju" Harjavaltoje. Laisvalaikio metu buvo organizuota turininga, įvairi, kultūrinė pažintinė veikla - aplankytas Pori miestas, Botnijos jūros nacionalinis parkas, stebėtas puikus miuziklas "Sound of music", išbandyta tradicinė suomiška sauna.

Direktoriaus pavaduotojas ugdymui Dainius Žukauskas

Vyresnioji anglų kalbos mokytoja Ramunė Ašakienė

Vyresnysis matematikos mokytojas Donatas Makrickas

      

Biržų technologijų ir verslo mokymo centras

viešoji įstaiga, įmonės kodas 302643724

Skratiškių g. 6, LT-41156, Biržai (8 450) 32134 info@btvmc.lt