Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Įtraukusis ugdymas apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis.
Europos specialiojo ir inkliuzinio ugdymo plėtros agentūra siūlo inkliuzinio ugdymo kokybės skatinimo principus:
- Pagarba mokinių nuomonei. Mokinių, jų tėvų ir artimųjų, organizacijų, besirūpinančių neįgaliųjų asmenų teisėmis, nuomonių turėtų būti paisoma, ypač priimant sprendimus.
- Aktyvus mokinių dalyvavimas. Visiems mokiniams sudaryta galimybė aktyviai dalyvauti mokyklos ir vietos bendruomenės gyvenime.
- Teigiamos mokytojų nuostatos. Visi mokytojai turėtų turėti teigiamą požiūrį į visus mokinius ir norą bendradarbiauti su kolegomis.
- Mokytojų įgūdžiai. Visi mokytojai turėtų išsiugdyti įgūdžių, reikalingų veiksmingam visų mokinių ugdymui, atsižvelgiant į kiekvieno poreikius.
- Lyderystė mokykloje. Mokyklų vadovai turėtų teigiamai vertinti darbuotojų ir mokinių skirtybes, skatinti kolegialumą ir inovacijas.
- Įvairių žinybų paslaugų dermė.
PASIRENGIMO ĮGYVENDINTI ĮTRAUKUJĮ UGDYMĄ PRIEMONIŲ PLANAS
MEMORANDUMO ĮGYVENDINIMO PLANAS
ATMINTINĖ MOKYKLOMS
DOKUMENTAI IR METODINĖ MEDŽIAGA
- Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas bendrojo ugdymo mokyklose
- Dėmesys kiekvieno mokinio mokymuisi ir pažangai
- Viešosios konsultacijos specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo klausimais
- Įtraukties švietime gairės
- Universalaus dizaino mokymuisi gairės
- Europos vaiko garantijos veiksmų plano Lietuvoje pagrindai
- Specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių mokinių ugdymo galimybės ir užduočių pritaikymo principai
- Rekomendacijos tėvams, auginantiems vaikus, turinčius įvairiapusių raidos sutrikimų
- Gabių mokinių ugdymo organizavimas bendrojo ugdymo mokyklose: mokytojų pozicija
- Alvyra Galkienė „Kokybinė įtraukiojo ugdymo slinktis visuomenės raidos kontekste: dialektinis modeliavimas“
- Dovilė Lisauskienė „Įtraukusis ugdymas nuo mokyklinio ugdymo iki aukštosios mokyklos. Tęstinumo poreikis“